Malign Closure, 100 MIGRATORY. Monica L Edmondson

Bokning är avslutad!

Möt konstnären Monica L Edmondson från Déarna / Tärnaby

Hon berättar om sitt senaste verk, men också om det globala konstprojektet 100 MIGRATORY och andra konstnärliga verk med avstamp i Sábme.

Monica L Edmondson, född 1963 i Gällivare, är en glaskonstnär som arbetar och bor i Tärnaby. Monica är uppvuxen i Gällivare och utbildade sig i glaskonst fyra år på Canberra School of Art, Australian National University och har sedan dess arbetat med allt från unikt konstglas tillverkat i egen glasateljé och verkstad till samarbetsprojekt med arkitekter och offentliga gestaltningsuppdrag.  Hon hade sin första separatutställning, Uttryck i glas och textil, på Gällivare museum år 2000. Monica har fått många olika utmärkelser för sin konst.

Om du inte kan delta personligen eller att det är fullbokat, finns ett bokningsformulär för distansdeltagande sist på Sameföreningen i Stockholms sida om detta evenemang.

Foto: Carl-Johan Utsi

Evenemanget stöds av Stockholms region, Stockholms stad och Sametingets Kulturnämnd

Arrangörer är Sensus Studieförbund Stockholm Gotland och Sameföreningen i Stockholm i samarbete med författarföreningen Tjállegoahte.

Stöd Sameföreningen i Stockholms verksamhet genom att betala extra Frivilligt stöd till Sameföreningen

Evenemanget går inte att boka längre

• 2020-09-12
    14:00 - 2020-05-16 - 16:00